S jedním z nejluxusnějších off-roadů světa v reálu pravděpodobně nevyužijete schopnost překonat téměř metr hluboký brod. A dost možná s ním málokdy vyrazíte zdolávat blátivý terén, skály, písek. Ale o to v případě tohoto majestátního elegána asi ani nejde. Jde o to ho mít!
Pro mě je nový Range Rover výjimečný svou velikostí,“ usmívá se naše prodejkyně Petra Špičková, která pro vás vůz testovala. Má tím na mysli novou architekturu MLA-Flex, která umožňuje nejen vyšší úroveň tuhosti, pevnosti a izolace hluku. Nový hardware podvozku v podobě nezávislého elektronického vzduchového odpružení všech kol. Ale především dvojí délku rozvoru náprav, a tedy čtyř-, pěti- nebo vůbec poprvé plnohodnotnou sedmimístnou variantu v délce 5252 mm a v tom nejvyšším manažerském komfortu. Samozřejmostí je důraz na prvotřídní cestovní zážitek na každém sedadle.
„Nový Range je luxusní elegán, který mě doveze na operu a díky 4,4litrovému osmiválci podá i neskutečný sportovní výkon,“ pochvaluje si Petra. „Když jsem ho řídila poprvé, nadchl mě tak moc, že jsem si řekla, že jednou bude můj. Sky’s the limit,“ směje se.
„Fascinuje mě jeho podmanivý design. Pro Range spíše typický přední look v kombinaci s úplně novou zádí se svislými úzkými světlomety. Jako z jiné planety,“ projevuje nadšení Petra Špičková. „A samozřejmě jsem ohromena všemi novinkami a výbavou.“ Pojďme se na ně podívat!
Aktivní potlačení hluku nové generace zajišťuje celosvětová novinka – reproduktory v hlavových opěrkách, které vytvářejí tiché zóny. Ty se ve spojení s protihlukovým vrstveným sklem podílejí na klidném prostředí interiéru.
Luxusní sedadla vzadu nabízí komfort čtyřsedadlové konfigurace a praktičnost pětimístného uspořádání, s dotykovou ovládací obrazovkou pro zadní sedadla a na přání dodávaným paketem Comfort Plus Pack.
Dlouhý rozvor a sedm sedadel nabízí bezkonkurenční zážitek z jízdy. Sedm dospělých cestujících si může například vychutnat vyhřívaná sedadla čalouněná semianilinovou kůží nebo využít porty USB C či pracovní osvětlení.
Vylepšete charakteristické dělené víko zavazadlového prostoru vozu Range Rover sestavou pro příležitostné sezení, která zahrnuje sedací plochy doplněné koženými polštářky, reproduktory a osvětlení ve víku zavazadlového prostoru.
Na interaktivním displeji řidiče s úhlopříčkou 13,7“ si můžete vybrat řadu rozvržení, včetně zobrazení 3D navigace přes celou obrazovku, jízdních informací nebo rychle zjistit, jaká hudba právě hraje. Na přání dodávaný průhledový displej (HUD) promítá na čelní sklo důležité informace. Barevný displej umožňuje snadno zkontrolovat rychlost, zařazený převodový stupeň a navigační pokyny.
Dodávaný filtr jemných částic a technologie nanoeTM X neutralizuje pachy a výrazně snižuje množství bakterií, alergenů i viru SARS-CoV-21 uvnitř vozu. Systém regulace CO2 pak chrání zdraví a zlepšuje pozornost cestujících sledováním množství oxidu uhličitého v interiéru.
Dosud nejintuitivnější informační a zábavní systém Pivi Pro s bezdrátovým připojením Apple CarPlay i Android Auto. Užijete si elegantní zakřivenou dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 13,1“ s haptickou odezvou. K dispozici jsou prémiové funkce, jako umělá inteligence, nový inteligentní navigační systém, 2D a 3D mapy s automatickými aktualizacemi nebo informace o dopravní situaci v reálném čase.
Novinkou pro značku Land Rover je systém řízení všech kol, který je součástí standardní výbavy a který zaručuje ještě kultivovanější jízdní projev se stabilitou ve vysokých rychlostech a vylepšenou agilitou při nízkých rychlostech. Toto je nejlépe ovladatelný Range Rover všech dob.
Díky zřetelnějšímu osvětlení uvidíte v noci více, a budete tak jezdit bezpečněji. Digitální LED světlomety s charakteristickými světly pro denní svícení, projekcí obrazu a adaptivními světlomety vpředu využívají údaje navigace k preventivnímu sledování silnice před vozidlem.
Se samostatným ovládáním pro řidiče, spolujezdce vpředu a spolujezdce na obou stranách druhé řady sedadel vám čtyřzónová klimatizace umožňuje nastavit teplotu a intenzitu proudění vzduchu dle vlastních preferencí.
Range Rover je k dostání s novou plug-in hybridní jednotkou s delším dojezdem. Zážehový šestiválec Ingenium o objemu 3,0 l ve spojení se 105kW elektromotorem jsou k dispozici u verzí P440e nebo P510e. Dojezd v elektrickém režimu činí až 113 km. V roce 2024 rozšíří modelovou řadu Range Rover ryze elektrický vůz.
Díky maximální přípustné hmotnosti přívěsu 3 500 kg si Range Rover hravě poradí i s těmi nejnáročnějšími úkoly. Vůz je příkladem vytříbených tažných schopností, využívá elektricky výsuvné tažné zařízení, vyspělého asistenta pro jízdu s přívěsem, asistenta pro připojení přívěsu a řízení stability přívěsu.
Range Rover se může pochlubit brodivostí až 900 mm. 3D prostorová kamera se systémem sledování hloubky brodu využívá senzory ve vnějších zpětných zrcátkách, které vás upozorní, když se hladina vody přiblíží k hranici brodivosti vozidla. Řídicí systém poskytuje informace v reálném čase za účelem zajištění lepšího přehledu při nízké viditelnosti.
Text: Aleš Wallcon, foto: Jakub Deml
Nabízíme prohlídku vozu pomocí moderních technologií na dálku z bezpečí Vašeho domova.
Pro domluvu přesného termínu Vás bude v
nejbližší době kontaktovat náš prodejce.
Tato webová stránka používá cookies
Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na
Podmínky pro používání internetových stránek.