Kdybyste v Česku měli vybrat prototyp chlapa, navíc landroveristy a ještě k tomu takového, který je tak trochu všeobecné známý, volba by musela padnout na Hynka. Herec Hynek Čermák a Land Rover totiž jedno jest. Jeho rukama prošly nebo je stále vlastní: Discovery 2 i Discovery 3, starší DefenderTD5, aktuálně se prohání v novém Defenderu 110 a nedávno si na prodloužený víkend půjčil Defender 90, aby ho otestoval a sdělil vám všem čerstvé dojmy.
S Hynkem jsme se potkali u Míčovny Pražského hradu. Tak jako před rokem jsme si dali doutník, tématem hovorů bylo leccos, dostali jsme ale i na to, proč jsme se potkali – DEFENDER 90. Hynek spustil, ptát se nebylo třeba. A jak už jste u nás i Hynka zvyklí, forma níže napsaného doznala od toho vyřčeného jen minimum změn. Takže, tohle jsou Hynkova slova:
U Defenderu 90 si představuju ideální využití, například kdybych měl farmu. Tahat koně nebo větší, těžší náklady a k tomu mít auto, kterým můžu jet potom do města nebo pro děti do školy. Ty třístovkový motory mě hodně baví. Hodně táhnou odspoda, mají skvělý zvuk.
Devadesátka má velkou výhodu v tom, že má větší akční rádius, v podstatě je to „malý“ auto. V Praze bez problémů zaparkuješ, v lese se otočíš, má to lepší rejd. Překvapilo mě, že tam není to zvedání oproti stodesítce, ale pochopil jsem, že když zařadíš redukci, tak se devadesátka zvedne sama. Prostupnost terénem je mnohem vyšší.
Tím, že je to auto tak krátký, tak má samozřejmě i zadní náklon mnohem lepší a funguje to skvěle. Kdybych bydlel na vsi a živil bych se chováním dobytka, tak si pořídím přesně takové auto. Samozřejmě je tam menší úložný prostor, nespornou výhodou je ale zmiňovaný větší akční rádius a samozřejmě nižší spotřeba.
Kupodivu Defender 90 má větší úspěch u lidí, kteří tato auta neznají. A dokonce ženský se mě ptaly, co je to za auto, že se jim strašně líbí. A to se mi u mé 110 moc nestává. Možná to bylo i tou luxusní hnědou barvou, ale auto mělo velký úspěch.
Byli jsme s ním i v kempu a když jsme nechávali třeba hodinu otevřené dveře, tak hlásilo, že se blíží vybití akumulátoru a je třeba nastartovat. S tím se musí prostě počítat. Ale to u normálního uživatele, který auto využívá k běžnému životu, není důležitý. Ale pro nás – landroveristy – kteří v autě často spíme, je dobré tuhle informaci sdělit. A možná i časem vymyslet systém, jak připojit druhý akumulátor, stejně jako to bylo u starých Land Roverů s takovým tím „kempovacím“ přepínačem.
Pochválil bych vychytanější a poměrně intuitivní infotainment. Fungoval naprosto bez problémů. Baví mě terénní režim nebo třeba režim vlečení. Vlečení je možný sledovat právě na displeji infotainmentu a soustředit na jízdu například při couvání s vlekem. To je neocenitelná věc. Kratší délka auta je zase skvělá při zatáčení s vlekem. Dovedu si představit, že kdybych měl loď, tak devadesátku ocením při spouštění vleku s lodí do vody.
Měřím 175 cm, a tak se v devadesátce, když sklopím sedačky, docela pohodlně vyspím. Dá se to různě vystlat, zkoušel jsem to, není to hotel, ale jde to. Kdybych byl unavenej na cestě do Chorvatska, tak si lehnu na benzince, klidně i do devadesátky a vyspím se.
Motory jsou u obou karosérií stejné, jen u té kratší, která je lehčí, je třístovka zkrátka cítit. 300 koní je opravdu dost, až když na to šlápneš, tak mizíš. Když to srovnám s benzínovou stodesítkou, kterou mám, tak s touhle devadesátkou zmizíš za 9 a půl litru a s benzinovou stodesítkou zmizíš za 15. A to je znatelný rozdíl.
Jsou lidi, kteří srovnávají staré Defy s novými. Já si třeba do toho svýho starýho Defíka klidně nacpu dřevo, které si nalámu někde v lese, abych si udělal oheň. U nového auta se logicky trochu ostýchám, ale tohle myslím většina řidičů řešit nebude.
Je to prostě nový auto, ale vidím ve svém okolí, že si získává velkou popularitu. Konečně se na trhu objevilo auto pro všechny. Dá se s ním jezdit jako s luxusní limuzínou i jako se stoprocentním offroadem. Já jsem zatím na žádné limity nenarazil. A v kombinaci se zahrádkou a se stanem je devadesátka obyvatelný auto na krutej terén za docela sympatickou pořizovací cenu. Takže, jak říkám… je to dobrá kára.
Text: Aleš Wallcon, Foto: Veronika Čermáková
Nabízíme prohlídku vozu pomocí moderních technologií na dálku z bezpečí Vašeho domova.
Pro domluvu přesného termínu Vás bude v
nejbližší době kontaktovat náš prodejce.
Tato webová stránka používá cookies
Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na
Podmínky pro používání internetových stránek.