Hynek Čermák a Defender 90: „Je to parádní kára!"

Kdybyste v Česku měli vybrat prototyp chlapa, navíc landroveristy a ještě k tomu takového, který je tak trochu všeobecné známý, volba by musela padnout na Hynka. Herec Hynek Čermák a Land Rover totiž jedno jest. Jeho rukama prošly nebo je stále vlastní: Discovery 2 i Discovery 3, starší DefenderTD5, aktuálně se prohání v novém Defenderu 110 a nedávno si na prodloužený víkend půjčil Defender 90, aby ho otestoval a sdělil vám všem čerstvé dojmy.

S Hynkem jsme se potkali u Míčovny Pražského hradu. Tak jako před rokem jsme si dali doutník, tématem hovorů bylo leccos, dostali jsme ale i na to, proč jsme se potkali – DEFENDER 90. Hynek spustil, ptát se nebylo třeba. A jak už jste u nás i Hynka zvyklí, forma níže napsaného doznala od toho vyřčeného jen minimum změn. Takže, tohle jsou Hynkova slova:

U Defenderu 90 si představuju ideální využití, například kdybych měl farmu. Tahat koně nebo větší, těžší náklady a k tomu mít auto, kterým můžu jet potom do města nebo pro děti do školy. Ty třístovkový motory mě hodně baví. Hodně táhnou odspoda, mají skvělý zvuk.

Devadesátka má velkou výhodu v tom, že má větší akční rádius, v podstatě je to „malý“ auto. V Praze bez problémů zaparkuješ, v lese se otočíš, má to lepší rejd. Překvapilo mě, že tam není to zvedání oproti stodesítce, ale pochopil jsem, že když zařadíš redukci, tak se devadesátka zvedne sama. Prostupnost terénem je mnohem vyšší. 

Tím, že je to auto tak krátký, tak má samozřejmě i zadní náklon mnohem lepší a funguje to skvěle. Kdybych bydlel na vsi a živil bych se chováním dobytka, tak si pořídím přesně takové auto. Samozřejmě je tam menší úložný prostor, nespornou výhodou je ale zmiňovaný větší akční rádius a samozřejmě nižší spotřeba.

Kupodivu Defender 90 má větší úspěch u lidí, kteří tato auta neznají. A dokonce ženský se mě ptaly, co je to za auto, že se jim strašně líbí. A to se mi u mé 110 moc nestává. Možná to bylo i tou luxusní hnědou barvou, ale auto mělo velký úspěch.

Byli jsme s ním i v kempu a když jsme nechávali třeba hodinu otevřené dveře, tak hlásilo, že se blíží vybití akumulátoru a je třeba nastartovat. S tím se musí prostě počítat. Ale to u normálního uživatele, který auto využívá k běžnému životu, není důležitý. Ale pro nás – landroveristy – kteří v autě často spíme, je dobré tuhle informaci sdělit. A možná i časem vymyslet systém, jak připojit druhý akumulátor, stejně jako to bylo u starých Land Roverů s takovým tím „kempovacím“ přepínačem.

Pochválil bych vychytanější a poměrně intuitivní infotainment. Fungoval naprosto bez problémů. Baví mě terénní režim nebo třeba režim vlečení. Vlečení je možný sledovat právě na displeji infotainmentu a soustředit na jízdu například při couvání s vlekem. To je neocenitelná věc. Kratší délka auta je zase skvělá při zatáčení s vlekem. Dovedu si představit, že kdybych měl loď, tak devadesátku ocením při spouštění vleku s lodí do vody.

Měřím 175 cm, a tak se v devadesátce, když sklopím sedačky, docela pohodlně vyspím. Dá se to různě vystlat, zkoušel jsem to, není to hotel, ale jde to. Kdybych byl unavenej na cestě do Chorvatska, tak si lehnu na benzince, klidně i do devadesátky a vyspím se.

Motory jsou u obou karosérií stejné, jen u té kratší, která je lehčí, je třístovka zkrátka cítit. 300 koní je opravdu dost, až když na to šlápneš, tak mizíš. Když to srovnám s benzínovou stodesítkou, kterou mám, tak s touhle devadesátkou zmizíš za 9 a půl litru a s benzinovou stodesítkou zmizíš za 15. A to je znatelný rozdíl.

Jsou lidi, kteří srovnávají staré Defy s novými. Já si třeba do toho svýho starýho Defíka klidně nacpu dřevo, které si nalámu někde v lese, abych si udělal oheň. U nového auta se logicky trochu ostýchám, ale tohle myslím většina řidičů řešit nebude.

Je to prostě nový auto, ale vidím ve svém okolí, že si získává velkou popularitu. Konečně se na trhu objevilo auto pro všechny. Dá se s ním jezdit jako s luxusní limuzínou i jako se stoprocentním offroadem. Já jsem zatím na žádné limity nenarazil. A v kombinaci se zahrádkou a se stanem je devadesátka obyvatelný auto na krutej terén za docela sympatickou pořizovací cenu. Takže, jak říkám… je to dobrá kára.

Text: Aleš Wallcon, Foto: Veronika Čermáková

Další novinky

Továrna Jaguar Land Rover nově využívá robotického hlídacího psa

Továrna Jaguar Land Rover nově využívá robotického hlídacího psa

Závod Jaguar Land Rover na výrobu a testování elektromobilů v Coventry rozšířil svůj seznam nových zaměstnanců o nevšedního kolegu v podobě čtyřnohého robotického psa jménem Rover.

Zjistit více
Herec Hynek Čermák je v autě jako doma: Radši přespím v obytňáku než v hotelu, říká

Herec Hynek Čermák je v autě jako doma: Radši přespím v obytňáku než v hotelu, říká

Oblíbený český herec Hynek Čermák dává před rychlými auty přednost terénním vozidlům. Jako celoživotní fanoušek značky Land Rover nám prozradil, že ve svém voze spí kolikrát mnohem radši než na hotelu.

Zjistit více
Land Rover představuje Classic Defender V8

Land Rover představuje Classic Defender V8

Nejikoničtější vůz s pohonem 4x4 na světě je nyní vyráběn na zakázku. Classic Defender V8 by Works Bespoke rozšiřuje nabídku renovačních služeb oddělení Land Rover Classic o zcela unikátní vozy. Works Bespoke dovoluje jednotlivcům realizovat svou vizi Classic Defenderu a představuje vrchol personalizace.

Zjistit více
Land Rover představuje nový Range Rover Riviera Edition

Land Rover představuje nový Range Rover Riviera Edition

Nový Range Rover SV Riviera Edition je ztělesněním moderního luxusu u moře. Díky exkluzivnímu designu od SV Bespoke vzdává hold jedinečnému životnímu stylu úchvatných evropských pobřeží. Produkce tohoto vozu je omezena na pouhých deset exemplářů a svou premiéru si odbyl na výstavách Range Rover Houses v Cannes a na Mykonosu.

Zjistit více
Mechanik Albion Cars se umístil na 3. místě v soutěži Everyday Legend

Mechanik Albion Cars se umístil na 3. místě v soutěži Everyday Legend

Mechanik Svatopluk Helešic z brněnské pobočky Albion Cars obsadil krásné 3. místo v kategorii Technik roku v mezinárodní soutěži Everyday Legend pořádané automobilkou Jaguar Land Rover v rakouském Salcburku.

Zjistit více
Nový Range Rover Sport SV Edition Two: Definice sportovního luxusu s moderními prvky designu

Nový Range Rover Sport SV Edition Two: Definice sportovního luxusu s moderními prvky designu

Range Rover Sport SV díky poprvé na světě použitému systému podvozku 6D Dynamics a dynamickým schopnostem nastavuje laťku ve svém segmentu.

Zjistit více
Grand Tour d’Albion: Klienti zažili neobvyklý večer v lomu Velká Amerika

Grand Tour d’Albion: Klienti zažili neobvyklý večer v lomu Velká Amerika

Tajemné, exkluzivní a překvapivé. Takové jsou akce Albion Cars v rámci letošní série Grand Tour d’Albion.

Zjistit více
Defender slaví 70 let partnerství s Červeným křížem

Defender slaví 70 let partnerství s Červeným křížem

Defender oslavuje přelomový okamžik ve spolupráci s Britským červeným křížem, neboť si připomíná 70 let svého humanitárního partnerství – jednoho z nejdéle trvajících charitativních partnerství svého druhu na světě.

Zjistit více
Land Rover představuje kolekci Range Rover Sport SV Celestial

Land Rover představuje kolekci Range Rover Sport SV Celestial

Značka Range Rover odhalila exkluzivní kolekci na míru vyrobených vozů Range Rover Sport SV, z nichž každý nabízí sofistikovanou a rafinovanou vizi moderního luxusu.

Zjistit více
Nový Defender OCTA je tady. A stojí vážně za to!

Nový Defender OCTA je tady. A stojí vážně za to!

Představujeme vám nového hrdinu originální britské dobrodružné značky Defender: nový Defender OCTA. Nejdrsnější, nejschopnější a nejluxusnější verzi z rodiny nezastavitelných vozů s pohonem všech kol, který posouvá schopnosti Defenderu 110 na bezkonkurenční úroveň.

Zjistit více
Albion Cars Off-Road Day 2024: Slunečný den a skvěle připravená trať zajistily dokonalý zážitek

Albion Cars Off-Road Day 2024: Slunečný den a skvěle připravená trať zajistily dokonalý zážitek

Ve středu 5. června si řada našich klientů a hostů užila v Trial Parku Sklenka nedaleko našeho čestlického dealerství nádherný den. Další ročník oblíbeného Albion Cars Off-Road Day vyšel na jedničku, a to nejen díky ideálnímu počasí a skvěle připravené trati, ale také díky všem hostům, kteří na Sklenku dorazili.

Zjistit více
Nový Defender posouvá luxusní dobrodružství do nových výšin

Nový Defender posouvá luxusní dobrodružství do nových výšin

Defender díky řadě vylepšení napříč celou modelovou řadou posouvá luxusní dobrodružství na novou úroveň. Uvedení nové 110 Sedona Edition a zjednodušených stupňů výbavy pak usnadňuje výběr dokonalého Defenderu.

Zjistit více
Nový elektrický Range Rover: Testován tak, aby byl lídrem

Nový elektrický Range Rover: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric se stane lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami na světě. Čistě elektrický pohon je aktuálně testován v extrémních teplotách od -40 °C za polárním kruhem po +50 °C v rozpálených pouštích Blízkého východu.

Zjistit více
Výkon brzd Range Roveru Sport SV nastavuje nové standardy

Výkon brzd Range Roveru Sport SV nastavuje nové standardy

Moderní luxusní výkonná vlajková loď Range Roveru, Range Rover Sport SV MHEV, poháněná zážehovým V8 Twin Turbo s výkonem 635 koní, nedávno prokázala výkon a odolnost svého volitelného karbon-keramického brzdového systému. Absolvovala totiž dva týdny ježdění na okruhu Algarve International Circuit s jedinou sadou brzdových kotoučů a destiček.

Zjistit více
Land Rover představil Range Rover Sport v nové výbavě Stealth Pack

Land Rover představil Range Rover Sport v nové výbavě Stealth Pack

U nového Range Roveru Sport s volitelnou výbavou Stealth Pack se nepřehlédnutelně projevuje viscerální sportovní výkon tohoto modelu. Pečlivě propracovaný design podtrhuje decentní exteriér s propracovaným prémiovým metalickým lakem Carpathian Grey se saténovou ochrannou vrstvou. Ta kontrastuje s rozšířeným černým paketem, který zahrnuje výdechy na kapotě, nápisy, spodní přední a zadní nárazníky a boční prahy v lesklé barvě Narvik Black.

Zjistit více

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na
Podmínky pro používání internetových stránek.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.